Tuesday, February 26, 2008

Fontana di Trevi

Fontana di Trevi a fost construita de arhitectul Salvi in 1735 si terminata in 1762. Aceasta fantana este un exemplu perfect de stil rococo cu efecte dramatice - creaturi acvatice de marmura, dominate de un impresionant Oceanus. Apa vine din izvorul Acqua Vergine, numit asa deoarece, conform legendei, o fecioara le-a aratat sursa de apa unor soldati insetati. Povestea e sculptata in dreapta lui Oceanus. Se spune ca trebuie sa arunci un banut in fantana ca sa fii sigur ca te vei intoarce la Roma si ca dorintele puse la aruncarea banutului se indeplinesc.
Mie mi-a fost dovedita chestia asta de multe ori...si m-am intors de fiecare data acolo, si de obicei e primul obiectiv spre care ma indrept cand aterizez la Roma, si mereu imi face placere, sa vad ca exista un loc linistit, cu apa, asa cum imi place mie, ca acasa, unde se aud doar pescarusi, in comparatie cu toata nebunia Romei...si sentimentul asta il am mereu cand pasesc in piazzeta asta. Incercati si voi !

No comments: