Thursday, April 29, 2010

De ce Romania si roman?!

M-am tot intrebat, de multe ori de ce m-am nascut eu in Romania, de ce sunt roman...recunosc ca tot de atatea ori nu am stiut sa-mi raspund, insa de fiecare data m-am intors cu mare drag acasa din colturi indepartate de lume...De ce?!...pentru ca Romania inseamna acasa, familie, prieteni, copilarie, scoala, distractie, lume frumoasa......acasa e bine si mai ales cand esti plecat departe, eu una imi doresc sa fiu acasa, altii nici nu vor sa auda de tara lor, respectiv Romania, insa eu sunt pro.

Si vreau sa cred incontinuare ca vom reusi sa iesim din "rahatul" in care am intrat, ca vom da din maini si din coate pana vom ajunge la suprafata, la un nivel potrivit de plutire, si nu intr-o groapa de gunoi.

Mi-e ciuda cand vad, informaticieni, matematicieni, medici, profesori, ingineri, arhitecti...toti romani, care sunt respectati in strainatate, oameni inteligenti care nu au reusit sa isi faca o cariera la ei acasa si au fost nevoiti sa isi faca bagajele si s-o ia la fuga, precum eu....

Mi-e ciuda sa vad ca in orice lor din lumea asta ai merge si ai fii intrebat "ce nationalitate ai?", raspunzand "roman", ti se intoarce spatele, ti se inchid porti in nas, ti se vorbeste urat, sau pur si simplu nu existi, caci de hoti, violatori, criminali, ne-am tot saturat...pentru intreaga lume ( tari care au auzit de Romania ) suntem niste cretini si mincinosi, niste oameni periculosi.....

Mi-e ciuda cand vad ca occidentali isi fac bani frumosi pe spinarea noastra....

Noi de ce nu am putea s-o facem?!...chiar atat de greu sa fie?!...nu noi suntem natiunea care se descurca in orice situatie?!...nu noi suntem natiunea care stie sa faca de toate?!...nu noi suntem natiunea care a dat globului genii?!....suntem liberi, avem si posibilitati daca stim sa le cautam...exista si in tara noastra.

Mi-e greu sa cred ca suntem niste ratati cu totii, care nu stiu sa lupte si sa castige, mi-e greu sa cred ca vom mai permite sa fim tratati in felul asta, mi-e greu sa cred ca nu suntem in stare sa batem cu pumnul in masa....mi-e tare greu sa cred ca NU PUTEM si NU VREM....

Eu sunt roman si roman voi ramane, intotdeauna mi-am recunoscut nationalitatea chiar si constienta ca mi-o pot lua in bot, da, sunt din Romania..si care e problema ta?!...nu-ti place?...hei, asta e, altceva nu ai...

No comments: