Thursday, January 31, 2008

Generatia de " first - timers "


Noi suntem generatia de invingatori si visatori, noi nu avem amintiri despre razboaiele sangeroase ( in care bunicii nostri au luptat ), nici despre primii pasi pe luna, insa avem cultura generala ( lucru care ar trebui sa conteze macar putin azi). Suntem ultimii care am folosit telefoanele fixe, dar primii care am facut party-uri video, suntem primii care am vazut desene colorate si un program mai lung ca durata la tv, primii care am schimbat casetele audio pe cd-uri si dvd-uri. Noi am purtat jeans si geci de blugi de oriunde puteam sa le procuram, colanti, iar cei care erau imbracati in marci precum "Lee" deja faceau parte din alta categorie sociala ( erau copiii navigatorilor, care la revolutie in '89 mancau banane si portocale si ciocolata milka ). Suntem ultimii "pionieri" ai tarii, la gradinita am invatat "desteapta-te, romane" ( nu ne-au inscris parintii la gradinite particulare in germana sau engleza ), am cantat "la multi ani" la zile de nastere, nu "happy birthday" in trenuletele de la McDonald's, ne-am uitat ca disperatii la Dallas, Twin Peaks si Beverly Hills, am ascultat Metallica si Take That, si inca nu auzisem de manele singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, dar spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit atat de Abba, cat si de Queen. Noi am citit "Ciresarii" si "Ciocoii vechi si noi", am baut suc de la tec ( lux atunci ) si tot noi am baut prima sticla de Pepsi si Coca-Cola, am mancat inghetata Magnum si ne-am batut cu bidoane de apa ( pentru ca nu aveam acele pistoale colorate cum erau in Occident ). La scoala beam toata clasa dintr-o singura sticla fara a avea teama ca luam vreun virus de la cineva. Cand ieseam sa golanim pe maidan nu ne dadeam bip-uri pe mobile, ci ne fluieam si ne intrebam "iesi afara?". Noi am descoperit internetul, noi nu aveam dolby surround system, taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, noi suntem cei care inca au mai "cerut prietenia", care inca roseam la cuvantul "sex", care dadeam cu banul care sa intre in farmacie sa cumpere prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apa si sa le aruncam in capul colegilor, care am completat mii de oracole, sperand ca persoana iubita va citi acolo unde scrie "De cine iti place?" ca ne place de el/ea. Este incredibil ca inca mai suntem in viata, noi cei care am mers pe bicicleta fara casca, genunchere si cotiere, nu am avut scaune speciale in masina parintilor ( nici masina de familie nu prea avea toata lumea ), noi suntem cei crescuti fara Pampers si lucruri de la Dika pentru copii, noi suntem cei care bagam mainile in gura dupa ce ne jucam cu cainii si pisicile prin fata blocului, nu am tinut cont de cate glucide si lipide am mancat, noi suntem cei care am stat la coada la carne si lapte. Unii dintre noi am auzit impuscaturile trase la revolutie si oamenii murind pe la colturi de strada, noi suntem martori a trei schimbari de bancnote si monede, unii dintre noi am stat calare pe geamurile casei sa ne asteptam parintii care veneau de la munca si ii cautam in genti sa vedem ce ne-au adus bun ( altii am ravnit sa ne vina tatii din voiaje de pe mare, ca sa ne putem falii cu hainele de pe noi si cu jucarii ), noi suntem aceia care am crescut cu cheia de la casa legata la gat sa nu o pierdem, n-am avut bone si nici soferi care sa ne ia de la scoala si sa ne duca la nu stiu cate activitati alese de parinti.
Si inca traim, si inca ne putem aminti toate astea, si totusi le-am trait pe toate, asa cum au fost ele, noi suntem intreaga generatie de invingatori, de visatori si de first-timers.

1 comment:

Unknown said...

am ramas foarte impresionata de blogul tau.. e foarte frumos, sunt multe vorbe adevarat si frumoase in tot ce spui.. probabil te cunosc prea putin dar imi permit sa iti spun ca esti o persoana deosebita si e de ajuns sa fii tu, ca sa iti dai seama de valoarea adevarata a unei fiinte, a unei persoane.. tine-o tot asa!! te pup!