Friday, March 28, 2008

Avem timp....pentru toate!

Octavian Paler spunea: avem timp pentru toate....avem timp sa ne odihnim, sa dormim linistiti, sa alergam in toate partile pentru a obtine ce ne dorim si pentru a munci, avem timp sa gresit repetat si uneori sa regretam ce-am gresit, sa-i judecam mai mereu pe cei din jurul nostru si sa ne absolvim pe noi insine, bineinteles, avem mereu timp sa citim ( ca e atat de frumos, cum zice o prietena de-a mea ) si sa scriem atunci cand credem ca ne facem mai bine si mai repede intelesi prin scris, avem timp de multe ori sa corectam ce am scris, avem timp sa facem proiecte si sa ne facem vise si promisiuni, pe unele dintre ele niciodata respectandu-le, avem timp pentru iluzii si dupa ani sa ajungem sa cautam in cenusa lor.....
Avem timp sa fim ambitiosi si sa ne imbolnavim, apoi sa dam vina pe destin pentru cele intamplate, avem timp sa privim cerul, soarele, luna, norii, pamantul si marea, sa ne uitam la reclamele pe care le intalnim zilnic pe strazi si la accidentele de pe drumurile noastre...oarecare unele, avem timp sa ne alungam intrebarile si sa ne amanam raspunsurile, vesnic, avem timp sa sfaramam un vis dupa care sa-l ajutam sa renasca, avem timp sa ne facem prieteni, sa-i mintim si sa-i iubim, si uneori sa-i pierdem, avem timp sa primim sfaturi si sa dam la randu' nostru, dupa care sa uitam de existenta lor....avem timp sa primim cadouri pe care nu le vom intelege niciodata....si uite cum avem timp de toate si pentru toate.


Si atunci cand ne gandim sa vorbim despre putina tandrete, murim....
E frumos atunci cand ajungi sa inveti unele lucruri in viata si apoi sa le poti impartasi altora...am invatat ca nu poti face pe cineva sa te iubesca, cu forta....chiar nu se poate, poate doar in imaginatie, tot ce-ti ramane de facut e sa devii o persoana iubita si atat.
Restul intotdeauna a depins de altii si am mai invatat ca oricat de mult mi-ar pasa mie de ce se intampla, celorlalti s-ar putea sa nu le pese deloc. Am invatat ca dureaza o viata intreaga sa castigi increderea cuiva, si in cateva clipe sa o pierzi pentru totdeauna....am realizat ca nu conteaza ce AI in viata, ci mult mai important epe CINE AI. Am invatat ca nu conteaza ce li se intampla oamenilor si ca mult mai importat decat asta e ceea ce pot face eu sa-i ajut, am invatat ca atunci cand ma despart de oamenii dragi mie sa o fac cu cuvinte calde, pentru ca s-ar putea sa fie ultima oara cand ii voi vedea si le voi vorbi. Am invatat ca poti continua mult timp dupa ce ai spus ca nu mai poti, am invatat ca sunt oameni care ma iubesc, insa nu stiu s-o arate, am invatat ca atunci cand sunt necajita e dreptul meu sa fiu asa, insa sa nu arunc supararea pe altii, am invatat ca prietenia adevaratacontinua si la distanta, asa-i si cu dragostea, rezista chiar daca e departe, am mai invatat ca daca cineva nu te iubeste cum ti-ai dori tu, asa nu insemna ca nu te iubeste deloc si din tot sufletul, insa si aici multi nu o recunosc....am invatat sa-mi iert prietenii atunci cand "m-au lovit", am invatat sa nu astept iertare din partea celorlalti, ci mai intai sa ma iert pe mine, am invatat ca oricat de mult sufar , lumea cu toate ale ei nu se va opri niciodata in loc pentru durerea mea....va continua cu bune si rele, am vazut ca doi oameni se cearta si am invatat din cearta lor ca nu e neaparat batut in cuie sa nu se iubeasca pentru asta....am invatat sa pun persoanele pe primul loc si nu faptele lor, am invatat ca doi oameni pot privi acelasi lucru insa amandoi vor vedea lucruri diferite, pentru ca noi suntem diferiti in acelasi timp, am invatat ca ce-i cinstiti ajung mai departe si ca viata iti poate fi schimbata in cateva ore de catre oameni pe care nu i-ai vazut niciodata...si ca atunci cand crezi ca nu ai nimic de spus sau ca nu poti ajuta pe nimeni....iti vei gasi puterea de a face astea.
Am invatat ca scrisul poate linisti durerile..oricare ar fi ele, am invatat ca oamenii la care tin cel mai mult imi sunt luati prea repede, am invatat ca este prea greu sa folosesc rigla pentru a-mi masura greselile...si mai important decat toate....am invatat sa iubesc ca sa pot fii iubita.
Am invatat multe si voi muri fara sa cunosc atatea....am avut timp pentru multe si voi ajunge sa mor lasand o multitudine de lucruri pentru care nu am avut timp suficent sa le cunosc si sa le traiesc.

No comments: